Ondernemer, kosten besparen op ingeleend personeel

miniUitzendbureau - ondernemer kosten besparen op uitzendkrachten
Je kunt als ondernemer ZZP'ers of uitzendkrachten inhuren, maar miniUitzendbureau biedt een oplossing om kosten te besparen bij het inhuren van extra personeel.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Als ondernemer kosten besparen op uitzendkrachten

Werkt u als ondernemer met  uitzendkrachten of payrollbureaus, lees dan het onderstaande artikel goed door.

Uitzend- en payrollbureaus rekenen forse marges over de kostprijs. Uitzend- en payrollbureaus zijn urenfabrieken: hoe meer uren de uitzendkracht bij uw bedrijf werkt, hoe groter hun winst, hoe hoger uw kosten.

Nieuw concept, miniUitzendbureau

Hoe werkt een miniUitzendbureau? Uw personeel, of uitzendkracht, komt in dienst van een miniUitzendbureau. Dit miniUitzendbureau wordt speciaal voor uw onderneming opgericht.
U als ondernemer leased dit miniUitzendbureau van ons en het doet enkel en alleen met uw bedrijf zaken, met niemand anders.
Het miniUitzendbureau factureert u de kostprijs, onafhankelijk van het aantal gewerkte uren. Een miniUitzendbureau rekent 0% marge over de kostprijs.

Wel rekent het miniUitzendbureau een maandelijks bedrag aan beheerskosten. Dit maandelijkse bedrag is echter veel lager dan de bureaumarge van een conventioneel uitzend- of payrollbureau.

U betaalt per maand aan ons een vast leasebedrag, ongeacht de hoogte van het salaris en de gewerkte uren, waardoor u veel voordeliger uit bent dan bij een gewoon uitzend- of payrollbureau.

Verbetering liquiditeit door het miniUitzendbureau

Huurt u een uitzendkracht in van een conventioneel uitzend- of payrollbureau, dan is de betaaltermijn 14 of 30 dagen na factuurdatum .

Het concept van het miniUitzendbureau werkt anders, we leggen dit graag uit in een persoonlijk gesprek. Maar het komt er op neer dat bij het miniUitzendbureau aan het begin van het kwartaal de betaaltermijn tot 110 dagen is. In de andere maanden is het 30 tot 60 dagen korter.
De factuur van het miniUitzendbureau wordt betaald in 3 termijnen:

  • op het moment van de nettolonen,
  • op het moment van de afdracht van de loonheffing
  • en als laatste het op het moment van de BTW-afdrachten.

Welk bedrijf in Nederland hanteert deze betaaltermijnen?

Hoe werkt dat, deze betaaltermijnen? Als bedrijf draagt u BTW af per kwartaal, de BTW afdracht is een maand na het einde van het kwartaal.
De facturen die u betaald aan een conventioneel uitzend- of payrollbureau zijn inclusief BTW. Zij potten de BTW ontvangst op tot het moment ze dit zelf moet afdragen. Dit moet u dus voorfinancieren.

Bij het miniUitzendbureau kunt U als bedrijf dit BTW-bedrag in eigen zak houden, totdat het miniUitzendbureau dit moet gaan afdragen.
Dit geeft uw onderneming met een miniUitzendbureau een betere liquiditeit.

Nieuwsgierig geworden?

Bent u voor uw onderneming op zoek naar een oplossing om kosten te besparen bij het inhuren van extra personeel?
Bent U benieuwd of dit concept voor u voordelen kan hebben en kosten kan besparen?
Lees meer over de voordelen op onze website, of neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek via onze contactpagina.

 

Nieuwsgierig geworden?

Bent u voor uw onderneming op zoek naar een oplossing om kosten te besparen bij het inhuren van extra personeel?

Bent U benieuwd of dit concept voor u voordelen kan hebben en kosten kan besparen?

Lees meer over de voordelen op onze website, of neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek.

Deel deze pagina

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Misschien ook interessant

miniUitzendbureau - belangrijkste 8 gebeurtenissen
Algemeen

Belangrijkste 8 gebeurtenissen

miniUitzendbureau nieuwsoverzicht van belangrijkste 8 gebeurtenissen met betrekking tot de huidige Coronacrisis van de afgelopen dagen voor ondernemers dinsdag 26 mei 2020.